Erasmus+ strateegilise koostöö projekt EFFECT
2019. aasta septembrikuus startis OÜ Kasvulava ja OÜ Loome (DevelopDesign®) eestvedamisel projekt „Efficiency in adult learning and training“ (Õppimise ja koolitamise tulemuslikkus). Koostöös partneritega nii Lätist (Spring Valley) kui Slovakkiast (Topcoach) seati fookusesse täiskasvanud õppijate õppimise tõhusus ja selle toetamine. Projektiidee sündis vajadusest toetada koolitajaid ja täiskasvanute õpetajaid, et nemad saaksid omakorda paremini toetada täiskasvanud õppijate õppimist. Iseäranis just neid täiskasvanud õppijaid, kelle õpihoiak ei ole kuigi positiivne ja õpioskused üleliia head. (Loe rohkem – Projekti taustalugu).
Projektipartnerid jagavad ühist arusaama, et õppijakeskne lähenemine õppimisprotsessi ülesehitamisel suurendab õppimise tõhusust. Projekt viidi ellu ajaperioodil september 2019 – aprill 2022.
Projektitulemused
Projekti taustalugu
Projektiideest
Kuigi on rõõmustav, et elukestva õppimise idee on täiskasvanute hulgas üha rohkem omaks võetud ning suureneb ka õppes osalemine, siis näitab statistika ka seda, et rohkem õpivad need, kellel on juba kõrgem haridustase ning kes on harjunud õppima. Nii Eestis kui ka paljudes Euroopa riikides on viimastel aastatel erilist tähelepanu pööratud eelkõige just madala haridustasemega inimeste toetamisele, et suurendada nende õppesse tagasipöördumist kui ka õpingute edukat lõpetamist. Erinevad uuringud ja raportid rõhutavad erialaste teadmiste ning oskuste kõrval üldoskuste arendamise vajalikkust. Viimaste kujunemise toetamine erineb aga ehk senistest klassikalisematest õpetamisviisidest ning eeldavad õppijakeskset lähenemist ja õppijate individuaalsusega arvestamist. See aga omakorda eeldab õpetajatelt mõtteviisi muutust õpetamiskeskselt lähenemiselt õppijakesksele ning sobivate metoodikate tundmist ning rakendamise oskust. Elukestva õppe olulisuse suurenemine ja üldpädevuste arendamise vajalikkus muudab formaalharidussüsteemi kuuluvate haridusasutuste (nt täiskasvanute gümnaasiumite, kutse- ja ülikoolide) õppe läbiviimise lähtekohti ning kõige rohkem puudutab see just õpetajaid. Projektis keskendutaksegi just nendele õpetajatele, kelle praeguste ja tulevaste õppijate haridustee on varasemalt katkenud ja kes seetõttu vajavad lisaks ainealaste teadmiste ning oskuste täiendamisele ka toetust üldpädevuste arendamisel.
Eesmärk ja tulemused
Projekti eesmärk on võimestatud õpetajad – nende suutlikkus toetada õppija õppimise tõhusust, lähtudes oma õpetamise praktikas õppijakesksest lähenemisest.
Selleks töötatakse välja ja jagatakse projektis osalevate õpetajatega aja- ja asjakohaseid metoodikaid ning toetatakse pilootkursuste raames nende kasutamise oskust. Fookuses on üldpädevuste, eelkõige õpi- ja enesejuhitavuse ning sotsiaalsete ja koostöö oskuste arendamine. Lisaks keskendutakse ka sellele, kuidas IKT vahendite kasutamine õppimisprotsessis saab toetada nende oskuste arendamist. Pilootkursused toimuvad projektipartnerite poolt ühiselt välja töötatud õppekava alusel, millega paralleelselt luuakse ka nn tööriistakast (toolkit) ehk metoodika kogum. Seega projekti kaks kõige käegakatsutavamat väljundit on õppekava ja metoodika kogum. Projekti kaugemale ulatuv eesmärk on, et pilootkursustel osalevad õpetajad on rohkem motiveeritud, parema metoodilise ettevalmistusega ja avatumad täiskasvanud õppijate suhtes.
Blogi
Lugemissoovitus: Õppimine algab kaardistamisest
Autor: Kristel Jalak, täiskasvanutekoolitaja, DevelopDesign® Bill Bryson toob oma raamatus „Kõiksuse lühiajalugu“ näite kvantfüüsika M-teooria selgitusest nn. tavainimesele: “Ekpürootiline protsess saab alguse määramatult kauges minevikus tasaste tühjade braanide paarist, mis on paralleelselt paigutatud kõverdunud viiemõõtmelises ruumis. Kaks braani, mis moodustavad viienda mõõtme seinad, võisid olematusest välja hüpata kvantfluktuatsioonina veel kaugemas minevikus, ja siis hakkasid nad üksteisest eemalduma. (B. Bryson „Kõiksuse [...]
Lõpuseminar tõi saali üle poolesaja koolitaja/täiskasvanute õpetaja!
27. aprillil panime meie rahvusvahelisele koostööprojektile (Erasmus+) väärika punkti lõpuseminaril "Kuidas laduda vundamenti head vundamenti täiskasvanueas õppimiseks?". Seminar tõi kokku 59 osalejat, nende hulgas nii erakoolitajaid, täiskasvanutega tegelevaid õpetajaid nii täiskasvanute gümnaasiumitest ja kutseõppeasutustest, õpetajaid rahvaülikoolidest kui ka spetsialiste, näiteks Töötukassast. Nende hulgas oli ka kümmekond kolleegi Lätist ja Slovakkiast. Korraldajatena rõõmustasime, et meil õnnestus kokku tuua lajapõhjaline esindatus täiskasvanuhariduse [...]
Lõpuks ometi! Projektimeeskond kohtus Riias!
Lõpuks ometi! Pikalt oleme pidanud meie Erasmus+ strateegilise koostööprojekti “Õppimise ja koolitamise tulemuslikkus” raames korraldama vaid veebikohtumisi. Kuid reedel (8. aprill) õnnestus meil päriselt kohtuda. Aitäh projektipartnerile Lätist – Organizācijas attīstības centrs Spring Valley –, kes meid Riias võõrustas. See oli meie projekti teine ja ühtlasi viimane kohtumine projektimeeskonnaga. Koroona seadis meid väljakutse ette jätkata projektiga veebipõhiselt, kuid juba [...]
Ootame koolitajaid ja täiskasvanute õpetajaid seminarile “Kuidas laduda head vundamenti täiskasvanueas õppimiseks?”
Kutsume teid kaasa mõtlema täiskasvanud õppijaskonna eripäradest ja sellest, mida on veel vaja teada õpiedukuse laiemast kontekstist, et toetada täiskasvanud õppijaid, sh iseäranis neid, kelle õpimotivatsioon ei pruugi olla nii kõrge ja õpihoiak nii positiivne. Teisisõnu, millist vundamenti vajame täiskasvanute õppimise toetamiseks? Seminar toimub 27. aprillil Tartus, Tartu Erinevate Tubade Klubis (Kastani 42). Ootame seminarile … täiskasvanute gümnaasiumite, kutsehariduskeskuste ja [...]
Pilootkursused Eestis on lõppenud!
Möödunud aastal jõudsid lõpule kõik kolm Eestis läbiviidud pilootkursust Erasmus+ koostööprojekti “Õppimise ja koolitamise tulemuslikkus” raames. Kokku osale 32 koolitajat/täiskasvanud õppijatega tegelevat õpetajat, nendest 27 lõpetas tunnistusega. Koolitustel osalesid nii õpetajad Pärnu Täiskasvanute Gümnaasiumist, Räpina Aianduskoolist, erinevate teemavaldkondade koolitajad kui ka spetsialistid Võrumaa Töötukassast. Kas teadsid, et Eesti üldhariduse õppijaskond on aasta aastalt üha rohkem täiskasvanud õppija nägu? Ligi 30% [...]
Projektist
Partnerid
Projekti viisid ellu neli koolitusettevõtet kolmest riigist. Projekti algatajad ja partnerid Eestist on OÜ Kasvulava ja OÜ Loome (DevelopDesign), Lätist Spring Valley ja Slovakkiast Topcoach.
Rahastus
Projekt on kaasrahastatud ERASMUS+ programmist (2019-1-EE01-KA204-051582).
Projekt kestis 01.09.2019 – 30.04.2022.
Võta meiega ühendust
Võta meiega ühendust, kui Sul on ideid, mida tahaksid projektimeeskonnaga jagada.
Jälgi meid ka Facebookis.